Opublikowano Dodaj komentarz

Scenariusz do pracy z dziećmi przy wykorzystaniu Zestawu Przygód Kanapkomiks

Scenariusz do pracy z dziećmi przy wykorzystaniu Zestawu Przygód Kanapkomiks

Czy jest na sali nauczycielka lub przedszkolanka? Jeśli tak, to mamy prezent: scenariusz do pracy z dziećmi w temacie zdrowego żywienia!

Tak, wiemy że to dopiero połowa wakacji, ale już nie potrafiliśmy się dłużej wstrzymywać. Mamy nadzieję, że nasz materiał okaże się pomocny w nadchodzącym roku szkolnym 🙂


JEDZIEMY NA WYCIECZKĘ
BIERZEMY KANAPKĘ W TOREBECZKĘ
Scenariusz do pracy z dziećmi
przy wykorzystaniu Zestawu Przygód Kanapkomiks

Korzyści

  • zdobycie wiedzy o zdrowym odżywianiu i identyfikowanie się z tą wiedzą, stosowanie jej,
  • nabywanie umiejętności manualnych, samoobsługa,
  • nabycie poczucia że jednostka może być elementem większej całości,
  • nabywanie umiejętności opowiadania historyjek obrazkowych.

Pomoce

  • 2 malutkie kromki świeżego chleba,
  • masło, wędlina ser (do wyboru)
  • cienkie plasterki ogórka, rzodkiewki lub innych warzyw,
  • papierowy talerzyk, tępy, plastikowy nóż,
  • zestaw Kanapkomiks

Przebieg zajęć:

Etap I

  • opowiadanie o jedzeniu – energii, zdrowiu, budowie podczas wzrostu, trawienie, otyłości, niedożywieniu jakościowym,
  • dzieci, po uprzednim umyciu rąk, przy pomocy wychowawczyni robią kanapki,
  • pakowanie zrobionych kanapek do podpisanych (imieniem dziecka) torebek Kanapkomiksu,
  • zwinięcie torebki tak, aby wyszedł woreczek do noszenia (zdjęcie),
  • dzieci idą na wycieczkę – prawdziwą lub taką po sali. Odkładają kanapki i bawią się,
  • zmęczone i głodne dzieci sięgają po swoje kanapeczki:
    Pani uczy dzieci jak rozpakować kanapkę, aby trzymać kanapkę przez woreczek (bo przecież rączek nie ma gdzie umyć), można go rozerwać.
    Pod pretekstem obejrzenia ptaszka, który właśnie nadleciał (lub innym) dzieci odkładają na moment kanapkę – nauka jak zawinąć kanapkę, aby przetrwała i nie zabrudziła się.

Etap II

  • Pani zwraca uwagę dzieci na naklejki, które znajdują się na torebkach śniadaniowych,
  • warto zwrócić uwagę dzieci na ekologię (powtórne wykorzystanie torebki lub prawidłowe jej wyrzucenie),
  • Pani opowiada historię wstępną (o tym jak główny bohater przyleciał na planetę i dziwuje się wszystkiemu co zobaczy stosując od czasu do czasu kosmiczne urządzenia). Dzieci wymyślają mu imię,
  • dzieci odklejają naklejki wierzchnie i przyklejają z drugiej strony torebki,
  • dzieci oglądają obrazki i w głowie układają na jej podstawie swoją opowieść,
  • dziecko (chętne, pojedynczo) podchodzi do Pani, która pomaga opowiedzieć innym, co dziecko ma na obrazku – króciutko, po czym odkleja swoją naklejkę i wkleja do zeszyciku. Pani podpisuje, kto opowiadał tę historię,
  • zeszyt zostaje oficjalnie podpisany jako należący do grupy dzieci – wspólny,
  • dzieci mają dostęp do zeszyciku, mogą go oglądać i opowiadać wielokrotnie.

Uwagi

  • woreczki należy podpisywać na etykiecie i najlepiej długopisem, aby tusz nie wniknął do torebki i kanapki,
  • każde opakowanie to inny zestaw przygód. Etap II można powtarzać w procesie nauki poprawnych wypowiedzi, łączenia zdarzeń z obrazków w ciąg opowiadania,
  • śmieszność postaci to jej ważna cecha, warto nakierować dzieci dlaczego to co robi jest zabawne.
Autorem i sponsorem tego scenariusza jest KANAPKOMIKS
Wyrażamy zgodę na wszelkie, konieczne zmiany i udoskonalenia,które mają na celu przystosowanie jego treści do indywidualnych potrzeb przeprowadzanych zajęć. Wprowadzone zmiany nie mogą jednak wpływać negatywnie na dobre imię Kanapokomiksu.


Kliknij tutaj, aby pobrać scenariusz do pracy z dziećmi w formacie PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *