Opublikowano:

Przepisy Kanapkomiksu #19: Kanapki z tęczą nikogo nie zmęczą

Kanapka z tęczą

Tak kolorowo, że aż zdrowo!


SKŁADNIKI:

WYKONANIE:

Obie kromki posmarować masłem lub twarożkiem. Na jednej ułożyć słupki obu kolorów papryki oraz kiwi. Przykryć drugą kromką. Zapakować w torebkę oraz pudełko śniadaniowe.

Okazuje się ze na pyszną i zdrową kanapkę wcale nie trzeba wiele.

Pozdrawiamy! 🙂

Opublikowano:

Przepisy Kanapkomiksu #18: Składnik nietypowy, czyli seler naciowy

Seler naciowy z sezamem w rogalu

Seler naciowy w roli głównej. W sumie niedoceniany jako dodatek do kanapek, a jakże ciekawy w smaku!


SKŁADNIKI:

WYKONANIE:

Obie połówki przeciętego na pół rogala posmarować masłem. Na dolnej posypać selerem – przyklepać na maśle, żeby się przykleił i w czasie jedzenia nie rozsypał. Ułożyć paprykę, posypać sezamem. Przykryć drugą częścią rogala, zapakować w torebkę oraz pudełko śniadaniowe Kanapkomiks.

Ciekawego śniadania życzę!

Pozdrawiam!

Seler naciowy w rogalu

Opublikowano:

Przepisy Kanapkomiksu #17: Ten chleb tak wymiata, że zje Ci go Twój tata.

chleb

Chlebek własnego wypieku?
Wykonany w 100% w warunkach domowych?
Czasem warto poświęcić temu chwilę uwagi.


SKŁADNIKI:

  • mąka żytnia razowa – na zakwas,
  • dowolna mąka (np. orkiszowa, pszenna, żytnia), najlepiej pełnoziarnista – do wypieku chleba,
  • woda,
  • łyżeczka soli,
  • łyżeczka cukru,
  • opcjonalnie nasiona, orzechy lub inne dodatki.

WYKONANIE:

chlebWypiek własnego chleba rzeczywiście wymaga nieco uwagi, ale dlaczego by nie spróbować? Najważniejsze jest to, aby udało się kupić mąkę, koniecznie żytnią razową, na zakwas.
A potem 10 minut codziennej uwagi.

Wsypujemy do słoika (w miarę dużego) pół szklanki (małej) mąki i pół szklanki przegotowanej, wystudzonej wody. Mieszamy i zostawiamy w ciepłym miejscu. Czynność powtarzamy codziennie przez tydzień. Ostatniego dnia porcja powinna być większa o połowę.
Tak karmiony zakwas jest już gotowy do dalszego etapu produkcji najlepszego chleba na tej planecie.

Połowę zakwasu przelewamy do miski, a resztę karmimy jak wcześniej. Do połowy miski dolewamy znów wody, dodajemy sól, małą łyżeczkę cukru i dosypujemy mąki. Mąkę wybierzcie taką, jakie pieczywo chcecie uzyskać: żytnią, orkiszową, owsianą, pszenną, pszenną pełnoziarnistą lub pomieszajcie je ze sobą.
chleb
Ciasto wyrabiamy na gładką masę i odstawiamy najlepiej na noc (12 godzin) pod ściereczką. Urosło? Ponownie wymieszać i dodać zgodnie z upodobnieniami nasiona orzechy, suszone owoce – co kto lubi. Ponakładać do blaszek albo do koszyka wiklinowego (będzie ładny kształt) i pozostawić znów na 70 minut do wyrośnięcia. Piec w piekarniku przez 40 minut w temperaturze 180°C.

Ten przepis może niektórym wydawać się zbyt ogólny – zachęcam do poszukania bardziej szczegółowego. Przepisów na chleb można znaleźć naprawdę wiele i każdy znajdzie dla siebie odpowiedni. Zachęcam do takiej pracy, bo efekt naprawdę jest fantastyczny, a kanapka smakuje o niebo lepiej i jest dużo zdrowsza. Nie zapomnijcie tylko o papierowej torebce Kanapkomiks i pudełku śniadaniowym z naszym kosmitą 😉

Życzymy ciekawych smaków!
Pozdrawiamy!

Opublikowano:

Przepisy Kanapkomiksu #16: Może kogoś zdziwi, że w kanapce kiwi

Może kogoś zdziwi, że w kanapce kiwi

Kiwi to świetny owoc i super smakuje solo, ale dla urozmaicenia nada się również do kanapeczki. Bogactwo smaku i witamin niech będzie z nami, tam gdzie zdążamy!


SKŁADNIKI:

WYKONANIE:

Ukroić dwie kromki chleba i posmarować obie twarożkiem. Na jednej ułożyć cienkie plasterki kiwi, posypać nasionami chia przykryć drugą kromką. Zapakować w papierową torebkę Kanapkomiks i śniadaniówkę.

Smacznego!